- Forum
- Serwis obuwia
- Wybrane realizacje napraw, przeróbek, farbowania butów
- Buty ochronne Amblers Steel - wymiana uszkodzonych spodów
×
Przykładowe naprawy/przeróbki/farbowania butów dokonane w naszym serwisie.
Pytanie Buty ochronne Amblers Steel - wymiana uszkodzonych spodów
- admin
- Wylogowany
Mniej
Więcej
- Posty: 164
- #285
przez admin
admin stworzył temat: Buty ochronne Amblers Steel - wymiana uszkodzonych spodów
Naprawa butów ochronnych Amblers Steel.
Wśród obuwia roboczego, tak samo jak w przypadku klasycznych butów, wiele jego rodzajów, jeżeli chodzi o sposób wykonania, jak również półkę cenową. Najtańsze buty robocze, można kupić już za kilkadziesiąt złotych, te, które są przedmiotem niniejszego wpisu, kosztują o wiele więcej, nie kilkadziesiąt, a już kilkaset złotych.
buty ochronne Amblers Steel z uszkodzonymi spodami
Różnice w cenie, to także różnice w użytych materiałach, oraz sposobie wykonania butów. Te tańsze, to typowe jednorazówki, których żywotność można liczyć w tygodniach, droższe buty – to użytkowanie przez wiele miesięcy, lub nawet lat.
Ochronne buty robocze, praktycznie niezależnie od ceny, mają jedną wielką wadę. Spody w takich butach, najczęściej wykonywane są ze spienionego poliuretanu, który z biegiem czasu traci swoje właściwości i po prostu spody się rozpadają (dosłownie). O ile w tańszych butach, naprawa nie ma najmniejszego sensu, tak w droższych można już to rozważać. Dobrym przykładem takiej naprawy, może być naprawa obuwia Amblers Steel.
Buty ochronne Amblers Steel – kompleksowa wymiana spodów.
Buty, których dokonaliśmy naprawy, były użytkowane przez klienta przez prawie 3 lata, który cenił w nich komfort chodzenia, oraz wysoki poziom ochrony stóp, za sprawą metalowych elementów konstrukcyjnych występujących w tym obuwiu. O ile cholewka butów, była po kilku latach użytkowania bez zarzutu, tak spody wykonane ze wspomnianego spienionego poliuretanu, ulegały stopniowemu wykruszaniu się.
Nie od razu podjęliśmy się naprawy spodów w butach. Należało najpierw ocenić możliwości i sposób naprawy, a dopiero później przedstawić klientowi możliwe opcje materiałowe, oraz oczywiście cenowe.
W butach występował jeden zasadniczy problem, który należało rozwiązać. Otóż, w butach Amblers Steel, nie występuje charakterystyczna tzw. podpodeszwa, czyli niejako konstrukcja buta, na której wspierają się stopy. Konstrukcję tę stanowiła warstwa spodu obuwniczego, który zaczął się wykruszać, więc siłą rzeczy, klient tracił dosłownie „grunt pod stopami”.
Aby trwale wymienić uszkodzone spody, zawsze należy mieć pewną bazę materiałową, do której można nowe spody przykleić, czy też przyszyć. Co zrobić w sytuacji, kiedy takiej bazy nie mamy ? – należy ją stworzyć.
W butach Amblers Steel, na całości podeszwy występuje metalowa blacha, coś w rodzaju zatopionej wkładki metalowej, która ma za zadanie ochronę stóp przed przebiciem np. gwoździami. Dokonując naprawy spodów, musieliśmy wyrzucić tę blachę, ale zrobiliśmy to świadomie, bowiem mieliśmy już zaplanowane użycie na nowy spód specjalnego materiału.
Po wyrzuceniu blachy ochronnej, dokonaliśmy wklejenia warstwy śródpodeszwy, która została przyszyta do butów. Klejenie, połączone wraz z szyciem, zawsze gwarantuje najlepsze połączenie materiałów. Same szwy, zostały później zabezpieczone przed przetarciem, w postaci położonego nowego spodu.
W sytuacji, kiedy mamy już odbudowaną bazę do tego, by móc przykleić nowe spody, robimy to, używając co tego celu specjalistycznej prasy. Sam proces klejenia trwa zaledwie kilkanaście sekund, ale finalnie otrzymujemy bardzo mocne połączenie.
We wszelkiego rodzaju butach użytkowych, walory estetyczne często schodzą na dalszy plan. Klienci często mówią nam, że najważniejsze jest zachowanie charakteru butów (np. ochronnych, korków do gry w piłkę) niż to, jak one wyglądają po naprawie. Mimo wszystko staramy się, aby połączyć jedno z drugim i finalnie dać buty trwale naprawione, a przy tym takie, których nie trzeba się wstydzić (czy nam się to udaje, możecie już Państwo sami osądzić).
Na koniec powróćmy jeszcze do kwestii zabezpieczenia butów ochronnych przed przebiciem. W oryginale była zastosowana blacha na całości spodów. Przy naprawie wyrzuciliśmy ją, ale jednocześnie zastosowaliśmy spody, które naprawdę bardzo ciężko jest przebić, czy też w inny sposób uszkodzić. Znawcy motocykli już wiedzą o czym mowa :) - tak, zastosowaliśmy spody dedykowane do butów motocyklowych, w tym przypadku marki Sidi. Dokonujemy również napraw takiego obuwia, więc ze spodami nie było problemu, zawsze jakieś są pod ręką.
Tak to już jest, że czasem możliwe jest nawet połączenie roboczych butów ochronnych z butami motocyklowymi.
Wśród obuwia roboczego, tak samo jak w przypadku klasycznych butów, wiele jego rodzajów, jeżeli chodzi o sposób wykonania, jak również półkę cenową. Najtańsze buty robocze, można kupić już za kilkadziesiąt złotych, te, które są przedmiotem niniejszego wpisu, kosztują o wiele więcej, nie kilkadziesiąt, a już kilkaset złotych.
buty ochronne Amblers Steel z uszkodzonymi spodami
Różnice w cenie, to także różnice w użytych materiałach, oraz sposobie wykonania butów. Te tańsze, to typowe jednorazówki, których żywotność można liczyć w tygodniach, droższe buty – to użytkowanie przez wiele miesięcy, lub nawet lat.
Ochronne buty robocze, praktycznie niezależnie od ceny, mają jedną wielką wadę. Spody w takich butach, najczęściej wykonywane są ze spienionego poliuretanu, który z biegiem czasu traci swoje właściwości i po prostu spody się rozpadają (dosłownie). O ile w tańszych butach, naprawa nie ma najmniejszego sensu, tak w droższych można już to rozważać. Dobrym przykładem takiej naprawy, może być naprawa obuwia Amblers Steel.
Buty ochronne Amblers Steel – kompleksowa wymiana spodów.
Buty, których dokonaliśmy naprawy, były użytkowane przez klienta przez prawie 3 lata, który cenił w nich komfort chodzenia, oraz wysoki poziom ochrony stóp, za sprawą metalowych elementów konstrukcyjnych występujących w tym obuwiu. O ile cholewka butów, była po kilku latach użytkowania bez zarzutu, tak spody wykonane ze wspomnianego spienionego poliuretanu, ulegały stopniowemu wykruszaniu się.
Nie od razu podjęliśmy się naprawy spodów w butach. Należało najpierw ocenić możliwości i sposób naprawy, a dopiero później przedstawić klientowi możliwe opcje materiałowe, oraz oczywiście cenowe.
W butach występował jeden zasadniczy problem, który należało rozwiązać. Otóż, w butach Amblers Steel, nie występuje charakterystyczna tzw. podpodeszwa, czyli niejako konstrukcja buta, na której wspierają się stopy. Konstrukcję tę stanowiła warstwa spodu obuwniczego, który zaczął się wykruszać, więc siłą rzeczy, klient tracił dosłownie „grunt pod stopami”.
Aby trwale wymienić uszkodzone spody, zawsze należy mieć pewną bazę materiałową, do której można nowe spody przykleić, czy też przyszyć. Co zrobić w sytuacji, kiedy takiej bazy nie mamy ? – należy ją stworzyć.
W butach Amblers Steel, na całości podeszwy występuje metalowa blacha, coś w rodzaju zatopionej wkładki metalowej, która ma za zadanie ochronę stóp przed przebiciem np. gwoździami. Dokonując naprawy spodów, musieliśmy wyrzucić tę blachę, ale zrobiliśmy to świadomie, bowiem mieliśmy już zaplanowane użycie na nowy spód specjalnego materiału.
Po wyrzuceniu blachy ochronnej, dokonaliśmy wklejenia warstwy śródpodeszwy, która została przyszyta do butów. Klejenie, połączone wraz z szyciem, zawsze gwarantuje najlepsze połączenie materiałów. Same szwy, zostały później zabezpieczone przed przetarciem, w postaci położonego nowego spodu.
W sytuacji, kiedy mamy już odbudowaną bazę do tego, by móc przykleić nowe spody, robimy to, używając co tego celu specjalistycznej prasy. Sam proces klejenia trwa zaledwie kilkanaście sekund, ale finalnie otrzymujemy bardzo mocne połączenie.
We wszelkiego rodzaju butach użytkowych, walory estetyczne często schodzą na dalszy plan. Klienci często mówią nam, że najważniejsze jest zachowanie charakteru butów (np. ochronnych, korków do gry w piłkę) niż to, jak one wyglądają po naprawie. Mimo wszystko staramy się, aby połączyć jedno z drugim i finalnie dać buty trwale naprawione, a przy tym takie, których nie trzeba się wstydzić (czy nam się to udaje, możecie już Państwo sami osądzić).
Na koniec powróćmy jeszcze do kwestii zabezpieczenia butów ochronnych przed przebiciem. W oryginale była zastosowana blacha na całości spodów. Przy naprawie wyrzuciliśmy ją, ale jednocześnie zastosowaliśmy spody, które naprawdę bardzo ciężko jest przebić, czy też w inny sposób uszkodzić. Znawcy motocykli już wiedzą o czym mowa :) - tak, zastosowaliśmy spody dedykowane do butów motocyklowych, w tym przypadku marki Sidi. Dokonujemy również napraw takiego obuwia, więc ze spodami nie było problemu, zawsze jakieś są pod ręką.
Tak to już jest, że czasem możliwe jest nawet połączenie roboczych butów ochronnych z butami motocyklowymi.
Ostatnio zmieniany: przez admin.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.